אנרכיה בנתב"ג? המשטרה מזהירה מפני הפרעה לשיגרת הטיסות

אבי יעקב No Comments on אנרכיה בנתב"ג? המשטרה מזהירה מפני הפרעה לשיגרת הטיסות

על רקע חידוש חקיקת סעיפי הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, ארגוני המחאה הודיעו כי יחסמו מחר את דרכי הגישה לנתב"ג. היום מודיעה המשטרה כי תנהג באפס סובלנות נגד כל הפרעה לתפקודה התקין של נמל התעופה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון ומנכ"ל רש"ת, סיימו כעת פגישת עבודה בנושא ההיערכות למחאה הצפויה מחר. במסגרת הדיון נקבע כי ההישג המקצועי מתמקד בשלושה פרמטרים: צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר בטחוני בחירום. ציבור הנוסעים יגיע בזמן ובבטחה לטיסות. ולוח הטיסות לא ייפגע, על השלכותיו הבינלאומיות.

כאמור, במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח לבאי המחאה, כאשר לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה.

עוד עלה בדיון, כי אמש נוכחנו לאירוע חריג בעוצמתו של מטוס שנאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה, אירוע המעלה ומחדד את הצורך בשמירת הזמינות של שערי נתב"ג הראשיים ונתיבי התנועה עפי פקודה מבצעית המתרגלת מדי שנה את המוכנות והמענה לתרחיש חירום המדמה התרסקות מטוס, מענה משולב כאמור שמוסדר בפקודה , בדגש על ציר תנועה סטרילי לניידות משטרה, כבאיות ורכבי רפואה מהשערים הראשיים אל תוך השטח האווירי . כך שכל טענה על קיומו של שער "אחורי" לחירום – אינו רלוונטי.

מארגוני המחאה נמסר בתגובה כי "פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. אנו קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב״ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה. נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה. צאו בהמוניכם להציל את הדמוקרטיה".

מדוברות נתב"ג נמסר: "לעדכונכם: צפי נוסעים מחר, יום ב', 3 ליולי. 88,450 נוסעים בינלאומי ב 536 תנועות נחיתות והמראות.
יוצאים 44859, נכנסים 43490. ס"ה מחר בין חמש אחר הצהריים לחצות 27 אלף נוסעים".

בתוך כך, בכנסת ממשיכה הוועדה לביטחון לאומי לדון בהתנהלות גורמי האכיפה בהפגנות ובבקשה לדיון בנושא "מעצרים אלימים של מפגינים", לבקשת חברי הכנסת אפרת רייטן, מירב בן ארי, נאור שירי ושרן השכל.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי מטרת הדיון לבדוק את דרך ההערכות וההתנהגות והתחקירים בכל מה שנוגע להפגנות במדינת ישראל והחלק השני כהמשך לדיון בבקשת חברי הכנסת. "ננסה להבין את ההתנהלות הכוללת ונמליץ את המלצותינו. אנחנו רוצים ללמוד איך המשטרה נערכת להפגנה? איזה אמצעים מחליטים להביא? איזה אישורים נותנים? מתי יש שימוש בכוח והאם יש הבדל בהערכות והאמצעים בין ההפגנות השונות. האם חס וחלילה אנו צפויים לראות בישראל מה שקורה היום בצרפת? ואם כן איך אנחנו יכולים למנוע את זה".

סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, אמר על התנהלות גורמי האכיפה בהפגנות: "תפקידנו לאפשר את חופש הביטוי במרחב הציבורי יחד עם זאת לאפשר מרקם חיים תוך שמירה על שלום הציבור ולאזן בין שני הערכים. אנו פועלים לפי מדינות ברורה ואחידה ועל פי נהלים. כולם שווים בפני המשטרה והאכיפה היא שוויונית לחלוטין. זה נראה פשוט אבל זה תפקיד מורכב והמציאות מורכבת . באחריות גדולה אני אומר, אף שוטר לא יוצא מהבית בבוקר כדי לפגוע במישהו".

הסמפכ"ל הוסיף, כי הטיפול במפגינים בחצי שנה אחרונה התבצע באופן מכיל, מקצועי תוך שמירה על ביטחונם, עד שהיו שבאו בטענות שאנו השתמשה בכפפות של משי. "על האזרח חובה להישמע להנחיות והוראות המשטרה. מרבית מהאירועים בהם מופעלת סמכות הם במקומות בהם אזרחים מפרים את עקרונות המחאה". בעניין ההפעלה של אמצעים לפיזור הפגנות ציין כי היא נקבעת על ידי הקצין הבכיר בשטח ועל פי מדרג לאחר קיום תהליך שלם שכל תכליתו לראות איך מאפשרים את ההפגנה ולמנוע פגיעה בחפים מפשע. "הפגנה זה לא תנאי מעבדה הוא מקום מורכב ומלא אמוציות. כשיש חריגה מנהלים ונורמות התנהגות במישור המקצועי, המשמעתי והפלילי המקרים נלמדים לעומק. יש מדור נקיטת צעדים מנהליים ומשעתיים כנגד שוטרים במקרים לא פליליים. הטיפול כמעט תמיד הוא לחומרה".



0 תגובות